news

جشنواره جایزه سرو پوشاک کودک و نوجوان

جشنواره جایزه سرو پوشاک کودک و نوجوان

جشنواره جایزه سرو پوشاک کودک و نوجوان، زیر نظر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک برگزار می گردد. این جشنواره با توجه به جایگاه لباس کودک و نوجوان آغاز شده و با حضور برند ها ، دانشگاهیان ، طراحان و اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ، آنچه نیاز حوزه طراحی و تولید پوشاک کودک و نوجوان است بررسی می شود. اولین نشست “جایزه سرو” در تاریخ 20 خرداد 1402 جهت معرفی رویداد به برندهای پوشاک کودک و نوجوان برگزار گردید.

جشنواره جایزه سرو پوشاک کودک و نوجوان

در این رویداد بیش از 70 برند و طراح دانشگاهی در محل اتاق بازرگانی تهران گرد هم آمدند که در آنجا اعضای شورای سیاست گذاری مشخص شده و شرایط شرکت در نمایشگاه شرح داده شد. کارخانه جامه بافت با سابقه دیرینه در تولید لباس در این رویداد نقش پر رنگی را ایفا کرد و به عنوان یکی از اصلی ترین اسپانسر های جشنواره معرفی شد. همچنین کارخانه جامه بافت با توجه به داشتن 57 سال سابقه در صنعت نساجی و پوشاک و تولید البسه ی خانواده تصمیم به شرکت در این نمایشگاه گرفت.

نیاز سنجی و رفع چالش پوشاک کودک و نوجوان

جشنواره جایزه سرو پوشاک برای نوجوانان یک چالش است ؛ چالش برای سازگار شدن با شرایط مختلفی که در طول روز با آن مواجه می شوند ، چالش برای حفظ هویت و شخصیت خود در بین دیدگاه های متضاد و متفاوت ، این رویداد فرصتی برای تاثیرگذاری ، خلق زیبایی ، تعامل ، گسترش دانش و استعداد است.

لباس هایی که در این رویداد برای کودکان و نوجوانان بررسی خواهد شد:

  • لباس مکان آکادمیک
  • لباس مکان تفریحی
  • لباس مکان اجتماعی
  • لباس مکان رسمی

در واقع ارائه لباس هایی که در این مکان ها برای نوجوانان در جشنواره جایزه سرو مورد نیاز است.

 

اهداف رویداد جایزه سرو پوشاک کودک و نوجوان

1.    خلق نگرش جدید

خلق نگرش جدید و آینده نگر در راستای طراحی لباس برای جامعه جوان ایران در طراحی لباس ایرانی.

2.    ارائه مسیر پیشرو

ارائه یک مسیر پیشرو و قابل توسعه پیشنهادی برای ارتقاع دیدگاه صنعتگران پوشاک و طراحی لباس.

3.    ارائه نمونه پیشنهادی

ارائه نمونه پیشنهادی از بخش مطالعاتی در جشنواره جایزه سرو برای تحقیق و توسعه ی صنعت پوشاک در حوزه پیش بینی ترند در ایران در مقیاس کوچک.

همراهان عزیز و دوستداران این رویداد می توانند از تاریخ 24 الی 26 تیر ماه 1402 در مکان فرهنگسرای نیاوران به عنوان بازدید کننده حاضر شوند. به امید برداشتن گام های موثر و ایجاد انگیزه قوی برای تحول و قدرت بخشیدن به بخش طراحی.

دیدگاهتان را بنویسید