نحوه نگهداری لباس بافت

لباس های بافتنی از آن دسته لباس های دوست داشتنی فصل سرما می باشد که به هر شکلی زیباست و طرفداران زیادی دارد. نحوه نگهداری لباس بافت زیاد راحت نیست و اگر از آن مراقبت نشود ممکن است حفره های بین بافت های آن گشاد شود که این اتفاق باعث بد فرم شدن لباس می شود. در این مقاله قصد داریم با روش هایی آشنا شویم که عمر لباس های بافتنی را زیاد می کند و خراب شدن آن را به تعویق می اندازد. پس همراه ما باشید.

نحوه نگهداری لباس بافت

الیاف بافتنی

قطعا جنس به کار رفته در نحوه نگهداری بافت لباس و ماندگاری آن تاثیر گذار است. بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید که لباس های بافتته شده با جنس اکریلیک پنبه نسبت به الیاف اکریلیک یا پنبه خالص دوام بالاتری دارد و دیرتر خراب می شود.

نگهداری لباس بافت در کمد

با توجه به این که لباس های بافتنی مدت طولانی در کمد باقی می ماند تا  دوباره هوا سرد شود و ما به سراغ آن ها برویم بهتر است آن ها را بعد از آخرین استفاده بشویید و بعد از خشک شدن مرتب تا کنید و در کشو قرار دهید. مخصوصا اگر لباستان وزن بالایی دارد و سنگین است هرگز از چوب رختی استفاده نکنید. برای این که لباس هایتان بوی بهتری داشته باشند می توانید از گل های معطر خشک شده در بین آن ها استفاده کنید.

 

"نگهداری از لباس بافت"

 

نحوه شستن لباس بافت

قبل از هر اقدامی در نحوه نگهداری لباس بافت، بهتر است به دستور شست داخل لباس بافتتان توجه کنید و نکاتی که ذکر کرده را رعایت کنید. اما بهترین روش شست برای لباس های بافتنی، شست و شوی دستی با آب ولرم می باشد برای لطافت بیشتر می توانید از نرم کننده لباس هم استفاده کنید. در هنگام آبکشی اصلا نباید لباس بافت را زیاد فشار دهید زیرا سریع حالت میگیرد. برای آبکشی لباس را آرام فشار دهید و روی سحطی صاف پهن کنید. به این نکته مهم توجه داشته باشد که برای خشک شدن هرگز نباید لباس بافت خیس را آویزان کنید.

اگر می خواهید برای شستن لباس بافتتان از ماشین لباس شویی استفاده کنید حتما چک کنید که آیا قابلیت شستن بافت را دارد یا خیر. همچنین هرگز از خشک کن ماشین لباس شویی برای آبکشی لباس بافت استفاده نکنید که گردش زیاد باعث بد شکل شدن لباس می شود. برای تمیز کردن خورده غذا یا شوره سر از روی لباس بافتتان، برس نرم بچه بهترین گزینه است. با کشیدن آرام برس روی بافت، هم راحت تر تمیز می شود و هم آسیبی نمی بیند.

 

 

تعمیر لباس بافت

برای گرفتن پرزهای سفت ایجاد شده در نحوه نگهداری لباس بافت می توانید یک تیغ اصلاح را به آرامی روی سطح لباس بکشید تا تمام آن ها به آرامی جدا شود و یا برای پرز های مویی شکل می توانید از یک پرزگیر یا چسب استفاده کنید. اگر لباس بافت شما سوراخ شد باید به سرعت نسبت به دوخت قسمت سوراخ شده اقدام کنید تا بزرگتر نشود.

چروک شدن بافت

برای باز کردن چروک های لباس بافت بهترین روش بخار اتو که یکی از روش ها و نحوه نگهداری لباس بافت است. توجه داشته باشید که هرگز نباید اتو را به لباس بافت نزدیک کنید بلکه فقط با بخار های ممتد اتو چروک لباس را از بین ببرید.

"اتو لباس بافت"

سخن آخر از نحوه نگهداری لباس بافت

در هنگام خرید لباس بافت بهتر است لباسی را انتخاب کنید که بافت سفتی دارد زیرا هم دیرتر خراب و شل می شود و هم بسیار گرم تر است. از خرید لباس های بافتنی بسیار تنگ اجتناب کنید!! در کارخانه جامه بافت همواره قبل از ارسال پوشاک تولیدی، نحوه نگهداری لباس بافت در انواع مختلف شرح داده می شود.